ღ Dinstani slatki kupus na crveno ili Prisiljeno zelje




Dinstani kupus ili kupus na pomidoru , tako ovo jelo zovu u mom kraju,  odnosno tako ga ja pamtim.Moja baka i mama su ovo kuhale jednom tjedno i jaaako to volim  . Obično onako ugusto ,  bez brašna tj  zaprške , samostalno ili kao prilog uz  komad pečenja ili polpete ;) Prisiljeno zelje? Naziv mi je simpatičan ,  jednom zgodom  prijateljica me pitala kuham li ja prisiljeno zelje, i naravno  na brzaka  izvalila sam  ne! Ona to jelo kao mala nije jela, a sada se davi u tome, pa me zainteresirala i onda svatih da da , naravno da kuham i obožavam prisiljeno zelje :) Shvaćam i moju prijateljicu , da su meni nudili neko prisiljeno jelo  nebih bila oduševljena. Kako kaže i  Almo Čatlak "U životu je važno nikoga ni na što ne prisiljavati, ali uvjeravamo vas, uz ovakvo zelje nikoga nećete morati tjerati da dođe sjesti za stol! Prije bi se moglo dogoditi da pored stola budete morali napraviti red za čekanje." Dinstani kupus na crveno oliti prisiljeno zelje ,pravim na  način  bake, mame i kao što vidjeh  majstora Čatlaka . Poslužim obično  uz grilano meso ali  i samo je odlično uz fetu kruha .  Recept A. Čatlaka možete pronaći na  stranici finirecepti za koji  lnik stavljam na kraju  ❀ヅ❤♫ :)

Sastojci :
1 kg svježi kupus korišten mladi špic kupus)
300 ml  pasirane rajčice
1 veća kapula
ulje
sol i papar
po želji navrh žlice šećera
svježe sjeckani peršin

Kapulu očistite i narežite na kocke.Kupus također očistite  i naribjte  na tanke trakice.
U sjekač stavite kapulu , i sameljeite  u kašu.

U lonac na ugrijano ulje dodajte  smeljenu kapulu , malo posolite i na laganoj vatri pirjajte nekoliko minuta.

Za to vrijeme naribani kupus posolite , izmiješajte rukom i dodajte u lonac na prženu kapulu. Sve zajedno malo izmiješajte  i na laganoj vatri pirjajte  20-ak minuta  ,dok ne ispari tekućina što će je kupus pustiti.

Zatim  u lonac ulijete pasiranu rajčicu, dodajte na vrh žlice šećera, sve zajedno dobro izmiješajte, začinite vegetom i svježe mljevenim  paprom  pa  na laganoj vatri pirjajte  još nekih 5-6 minuta.


Gotovo jelo servirajte  u tanjure, po želji posipte svježe sjeckanim peršinom i poslužite.Po želji, možete jelo na kraju malo zaljutiti ljutom  svježom papričicom, sušenom ili mljevenom.

 Dobar tek !

Primjedbe

Popularno

ღ Juha od suhog boba

ღ Čili tikvice na žlicu

ღ Punjena mesna štruca omotana slaninom